ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞININ
TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ
HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAME
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç, Kapsam ve Görevler
Amaç ve kapsam
Madde
1 – (1) Bu Kanun Hükmünde
Kararnamenin amacı;
Orman ve Su İşleri Bakanlığının
kuruluş, görev, yetki ve sorumluluklarını
düzenlemektir.
Görevler
Madde
2 – (1) Orman ve Su İşleri Bakanlığının
görevleri şunlardır:
a) Ormanların korunması, geliştirilmesi, işletilmesi,
ıslahı ve bakımı, çölleşme ve erozyonla mücadele,
ağaçlandırma ve ormanla ilgili mera ıslahı konularında
politikalar oluşturmak.
b) Tabiatın korunmasına yönelik politikalar geliştirmek, korunan alanların tespiti, milli parklar, tabiat parkları, tabiat anıtları, tabiatı
koruma alanları, sulak alanlar ve
biyolojik çeşitlilik ile av ve yaban hayatının
korunması, yönetimi, geliştirilmesi, işletilmesi ve işlettirilmesini sağlamak.
c) Su kaynaklarının
korunmasına ve sürdürülebilir bir şekilde kullanılmasına dair politikalar oluşturmak, ulusal su yönetimini
koordine etmek.
ç) Meteorolojik olayların izlenmesi ve bunlarla ilgili gerekli tedbirlerin alınmasına yönelik politika ve
stratejiler belirlemek.
d) Bakanlığın faaliyet alanına giren konularda uluslararası çalışmaların izlenmesi ve bunlara katkıda bulunulması amacıyla ulusal düzeyde
yapılan hazırlıkları ilgili kuruluşlarla işbirliği halinde yürütmek.
e) Mevzuatla Bakanlığa verilen diğer görev ve hizmetleri yapmak.
İKİNCİ BÖLÜM
Bakanlık Teşkilatı
Teşkilat
Madde
3 – (1) Bakanlık, merkez ve taşra teşkilatından oluşur.
(2) Bakanlık merkez teşkilatı ekli (I) sayılı cetvelde gösterilmiştir.
Bakan
Madde
4 – (1) Bakanlık teşkilatının en üst amiri olan Bakan, Bakanlık icraatından ve emri altındakilerin
faaliyet ve işlemlerinden Başbakana karşı sorumlu olup aşağıdaki
görev, yetki ve
sorumluluklara sahiptir:
a) Bakanlığı Anayasaya, kanunlara, hükümet
programına ve Bakanlar
Kurulunca belirlenen politika ve stratejilere uygun olarak yönetmek.
b) Bakanlığın görev alanına
giren hususlarda politika ve stratejiler geliştirmek, bunlara uygun olarak yıllık
amaç ve hedefler oluşturmak, performans ölçütleri
belirlemek, Bakanlık
bütçesini hazırlamak, gerekli kanuni ve idari düzenleme çalışmalarını
yapmak, belirlenen stratejiler, amaçlar ve performans ölçütleri
doğrultusunda uygulamayı koordine etmek, izlemek ve değerlendirmek.
c) Bakanlık faaliyetlerini ve işlemlerini denetlemek, yönetim sistemlerini gözden geçirmek, teşkilat
yapısı ve yönetim süreçlerinin etkililiğini gözetmek ve yönetimin
geliştirilmesini sağlamak.
ç) Faaliyet alanına giren konularda diğer bakanlıklar, kamu kurum ve kuruluşları ile işbirliği ve koordinasyon sağlamak.
Müsteşar ve Müsteşar Yardımcıları
Madde
5 – (1) Müsteşar, Bakandan sonra
gelen en üst düzey kamu görevlisi olup Bakanlık hizmetlerini, Bakan adına ve onun emir ve yönlendirmesi doğrultusunda, mevzuat hükümlerine,
Bakanlığın amaç ve politikalarına, stratejik planına uygun olarak düzenler ve yürütür. Bu amaçla, Bakanlık kuruluşlarına gereken emirleri
verir ve bunların
uygulanmasını gözetir
ve sağlar. Müsteşar bu hizmetlerin yürütülmesinden
Bakana karşı sorumludur.
(2) Müsteşara yardımcı olmak üzere (Değişiklik:
17.08.2011 / 28028) dört Müsteşar Yardımcısı görevlendirilebilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Hizmet Birimleri
Hizmet
birimleri
Madde
6 – (1) Bakanlığın hizmet birimleri şunlardır:
a) Çölleşme ve Erozyonla Mücadele
Genel Müdürlüğü.
b) Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü.
c) Su Yönetimi Genel Müdürlüğü.
ç) Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı.
d) Strateji Geliştirme Başkanlığı.
e) Hukuk Müşavirliği.
f) Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı.
g) Personel Dairesi Başkanlığı.
ğ) Destek Hizmetleri
Dairesi Başkanlığı.
h) Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı.
ı) Basın ve Halkla İlişkiler
Müşavirliği.
i) Özel Kalem Müdürlüğü.
Çölleşme ve Erozyonla Mücadele Genel Müdürlüğü
Madde
7 – (1) Çölleşme ve Erozyonla Mücadele Genel Müdürlüğünün
görevleri şunlardır:
a) Toprağın korunması ve tabii kaynakların geliştirilmesi amacıyla;
havza bütünlüğü
esas alınarak, çölleşme ve erozyonla mücadele,
çığ, heyelan ve sel
kontrolü ile entegre havza ıslahı plan ve projelerini yapmak, yaptırmak, uygulanmasını
izlemek, bu faaliyetlere proje bazında destek sağlamak, bu iş ve işlemlerle ilgili politika ve stratejiler belirlemek, ilgili kurum ve
kuruluşlar arasında işbirliği ve koordinasyon sağlamak.
b) Su havzalarının
geliştirilmesine yönelik ulusal ve bölgesel düzeyde planlama yapmak, politika ve stratejiler belirlemek.
c) Üniversiteler ve araştırma-geliştirme kuruluşlarıyla birlikte araştırma ve geliştirme faaliyetleri yürütmek,
eğitim, yayın ve tanıtım faaliyetlerinde
bulunmak.
ç) Görev alanına giren konularda etüt, araştırma, iş tanımı, analiz ve birim fiyat tespiti yapmak, yaptırmak, onaylamak, uygulama esaslarını
tespit etmek.
d) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü
Madde
8 – (1) Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğünün
görevleri şunlardır:
a)
(Değişiklik: 17.08.2011 / 28028) Milli parklar, tabiat parkları,
tabiat anıtları, tabiatı koruma alanları ve sulak alanların tespiti, bunlardan
Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca tescil edilenlerin korunması, geliştirilmesi,
tanıtılması, yönetilmesi, işletilmesi ve işlettirilmesi ile ilgili işleri yürütmek
ve denetlemek.
b) 9/8/1983
tarihli ve 2873 sayılı Millî Parklar Kanunu ile verilen görevleri yürütmek.
c) Yaban hayatı ve kara av kaynakları ile orman içi su kaynakları, dere, göl, gölet ve sulak alanların ve hassas bölgelerin
korunması, geliştirilmesi, kara avcılığının düzenlenmesi, av kaynaklarının işletilmesi ve kontrolü ile ilgili her türlü
etüt, envanter,
planlama, projelendirme, uygulama ve izlemeye ilişkin iş ve işlemleri yapmak veya
yaptırmak, bu hizmetlerle
ilgili tesisleri kurmak veya kurdurmak.
ç) Kara avcılığını düzenleyen
mevzuat ile ilgili iş
ve işlemleri yürütmek.
d) Uluslararası koruma sözleşmeleri ile belirlenen yörelerdeki koruma ve kullanma esaslarını
belirlemek.
e) Uluslararası sözleşmeler ile koruma altına alınan bitki ve hayvan türleri ile alanların
korunması konusunda tedbirler
almak, ilgili kuruluşlarla
işbirliği yapmak.
f) Hayvanların korunmasına yönelik çalışmaları, ilgili bakanlık,
kurum ve kuruluşlar
ve sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği içinde yapmak, yaptırmak, bu konuda yürütülen faaliyetleri desteklemek, denetlemek veya
denetlenmesini sağlamak.
g) Görev alanıyla ilgili olarak bitki ve hayvan türü
genetik kaynaklarının muhafazası ve iyileştirilmesi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
ğ)
(Değişiklik: 17.08.2011 / 28028) Orman ve orman rejimine tabi
yerlerde tabiat parkı, tabiat anıtı ve tabiatı koruma alanları ile sulak
alanları ve benzeri koruma alanlarının tescil ve ilanını yapmak.
(Değişiklik:
17.08.2011 / 28028) h) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Su
Yönetimi Genel
Müdürlüğü
Madde
9 – (1) Su Yönetimi Genel Müdürlüğünün
görevleri şunlardır:
a) Su kaynaklarının
korunması, iyileştirilmesi ve kullanılmasına ilişkin politikaları belirlemek.
b) Su yönetiminin ulusal ve uluslararası düzeyde
koordinasyonunu sağlamak.
c) Su kaynaklarının
kıyı suları dahil olmak üzere
koruma-kullanma dengesi gözetilerek,
sucul çevrenin ekolojik ve kimyasal kalitesinin korunması ve geliştirilmesini sağlamak
amacıyla havza bazında nehir havza yönetim planları hazırlamak, hazırlatmak,
bütüncül
nehir havzaları yönetimi ile ilgili mevzuat çalışmalarını
yürütmek.
ç) Havza bazında kirliliğin önlenmesi ile ilgili tedbirleri ilgili kurum ve kuruluşlarla birlikte belirlemek, değerlendirmek, güncellemek ve uygulamaların takibini yapmak.
d) Yer üstü
ve yer altı sularının
kalite ve miktarının korunmasına yönelik hedef, ilke ve alıcı ortam standartlarını
ilgili kurum ve kuruluşlarla
birlikte belirlemek, su kalitesini izlemek veya izletmek.
e) Taşkınlarla
ilgili strateji ve politikaları belirlemek, ilgili mevzuatı ve taşkın yönetim planlarını
hazırlamak.
f) Nehir havza yönetim planlarına uygun olarak sektörel
bazda su kaynaklarının
tahsislerine ilişkin
gerekli koordinasyonu yapmak.
g) Su kaynaklarının
korunması ve yönetimi ile ilgili uluslararası sözleşmeler ve diğer mevzuattan kaynaklanan süreçleri
takip etmek, sınır aşan ve sınır oluşturan sulara ilişkin
işleri ilgili kurumlarla
işbirliği içinde yürütmek.
ğ) Ulusal su veri
tabanlı bilgi sistemini oluşturmak.
(Ek bent: 17.08.2011 / 28028) h) Su
kirliliği açısından hassas alanları ve nitrata duyarlı hassas alanları tespit
etmek ve izlemek.
(Ek bent:
17.08.2011 / 28028) ı) İklim değişikliğinin su kaynaklarına etkisi ile ilgili
çalışmalar yapmak.
(Değişiklik:
17.08.2011 / 28028) i) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Rehberlik
ve Teftiş Başkanlığı
Madde
10 – (1) Rehberlik ve Teftiş Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Bakanlık teşkilatının her türlü faaliyet ve işlemleriyle ilgili olarak teftiş, inceleme ve soruşturmalar yapmak.
b) Bakanlığın amaçlarını daha iyi gerçekleştirmek, mevzuata, plan ve programlara uygun çalışmasını
temin etmek amacıyla
gerekli teklifleri hazırlamak
ve Bakana sunmak.
c) Kanunlarla ve Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
(2) Birinci fıkrada ve diğer mevzuatta verilen görevleri yapmak üzere Başkanlıkta Müfettiş istihdam edilir.
(3) Müfettiş Yardımcılarının giriş ve yeterlik sınavlarının usul ve esasları, Müfettişliğe yükselmeleri, görev,
yetki ve sorumlulukları,
Başkanlığın çalışma usul ve esasları ile diğer hususlar yönetmelikle
belirlenir.
Strateji
Geliştirme Başkanlığı
Madde
11 – (1) Strateji Geliştirme Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) 5018 sayılı
Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 22/12/2005
tarihli ve 5436 sayılı Kanunun 15 inci maddesi ve diğer mevzuatla strateji geliştirme ve mali hizmetler birimlerine verilen görevleri yapmak.
b) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Hukuk
Müşavirliği
Madde
12 – (1) Hukuk Müşavirliğinin görevleri şunlardır:
a) Bakanlığın taraf olduğu adli ve idari davalarda, tahkim yargılamasında ve icra işlemlerinde
Bakanlığı temsil etmek, dava
ve icra işlemlerini takip etmek,
anlaşmazlıkları önleyici hukuki
tedbirleri zamanında
almak.
b) Bakanlık hizmetleriyle ilgili olarak diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından hazırlanan mevzuat taslaklarını,
Bakanlık birimleri tarafından düzenlenecek her türlü sözleşme ve şartname taslaklarını, Bakanlık ile üçüncü kişiler arasında
çıkan her türlü
uyuşmazlıklara ilişkin işleri ve Bakanlık
birimlerince sorulacak diğer
işleri inceleyip hukuki
mütalaasını
bildirmek.
c) Bakanlıkça
hizmet satın alma yoluyla temsil
ettirilen dava ve icra takiplerine ilişkin usul ve esasları belirlemek, bunları izlemek, koordine etmek ve denetlemek.
ç) Bakanlığın amaçlarını daha iyi gerçekleştirmek, mevzuata, plan ve programa uygun çalışmalarını
temin etmek amacıyla
gerekli hukuki teklifleri hazırlayıp Bakana sunmak.
d) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
(2) Birinci fıkrada belirtilen her türlü
dava ve takip işleri
ile diğer görevler Bakanlığın Hukuk Müşavirleri ile Avukatları aracılığıyla yerine
getirilir. Gerekli hallerde dava ve takip işleri Hazine Avukatları aracılığıyla veya ihtiyaç duyulması halinde Bakanlıkça
belirlenecek usul ve esaslar çerçevesinde 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı
Kamu İhale Kanununun 22 nci maddesinde öngörülen doğrudan temin usulü
ile avukatlar veya avukatlık
ortaklıkları ile yapılacak avukatlık
sözleşmeleri yoluyla yürütülür.
(3) Davalarda temsil yetkisi bulunan
Hukuk Müşavirleri ve Avukatların bir listesi Bakanlıkça
ilgili Cumhuriyet başsavcılıklarına ve bölge idare mahkemesi başkanlıklarına verilir. Bu listelerin birer nüshası, Cumhuriyet başsavcılığı
tarafından adli yargı çevresinde,
bölge idare mahkemesi başkanlığınca idari yargı çevresinde
bulunan mahkemelere gönderilir.
Yüksek mahkemeler ve bölge adliye mahkemesindeki duruşmalarda temsil yetkisini kullanacakların isimleri, ilgili mahkemelerin başsavcılıklarına veya başkanlıklarına bildirilir. Listede
isimleri yer alan Hukuk Müşavirleri
ve Avukatlar, baroya kayıt
ve vekâletname ibrazı gerekmeksizin temsil yetkilerini kullanır. Temsil yetkisi sona erenlerin isimleri yukarıda yazılı mercilere derhal
bildirilir.
(4) Bakanlık lehine sonuçlanan dava ve icra takipleri nedeniyle hükme bağlanarak karşı
taraftan tahsil edilen vekâlet
ücretlerinin Hukuk Müşavirleri ve Avukatlara dağıtımı hakkında, 2/2/1929 tarihli ve 1389 sayılı
Devlet Davalarını İntaç Eden Avukat ve Saireye
Verilecek Ücreti Vekâlet Hakkında Kanun hükümleri kıyas yoluyla uygulanır.
Avrupa
Birliği ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı
Madde
13 – (1) Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a) Bakanlığın görev ve faaliyet alanına giren, Avrupa Birliği ile ilgili konularda; müzakerelere ilişkin
hazırlıkları yapmak, toplantılara
katılmak, Avrupa Birliği-Türkiye ortaklık
organlarında alınan kararlarla ilgili olarak uyum ve uygulama çalışmalarını
yürütmek, Bakanlık birimleri arasında koordinasyonu sağlamak.
b) Bakanlığın yabancı ülkeler ve uluslararası kuruluşlar ile ilişkilerini
yürütmek, koordinasyonu sağlamak, ikili ve çok taraflı bilimsel, sınai ve teknik işbirliği anlaşmaları ile bölgesel işbirliği anlaşmaları ve protokollerinin
hazırlanmasına yardımcı olmak.
c) Bakanlığın Avrupa Birliği, diğer yabancı
ülkeler ve uluslararası kuruluşlarla yürüttüğü
projelerin ve programların
hazırlanmasını,
koordinasyonunu, yürütülmesini
ve kontrolünü sağlamak.
ç) Bakanlığın görev ve faaliyet alanına giren dış
ilişkilerle ilgili
konularda protokol faaliyetlerini düzenlemek ve yürütmek.
d) Bakanlığın görev ve faaliyet alanına giren dış
ilişkilerle ilgili
konularda kongre, konferans ve toplantılar düzenlemek veya düzenlenmesini
sağlamak, Bakanlıkça
düzenlenecek uluslararası organizasyonları koordine etmek.
e) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Personel
Dairesi Başkanlığı
Madde
14 – (1) Personel Dairesi Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a) Bakanlığın insan gücü
planlaması ve personel politikası ile ilgili çalışmaları yapmak, personel sisteminin geliştirilmesi için tekliflerde bulunmak.
b) Bakanlık personelinin atama, nakil, terfi, emeklilik ve
benzeri özlük işlemlerini yürütmek.
c) Bakanlığın eğitim planını hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek.
ç) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Destek
Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
Madde
15 – (1) Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a) 5018 sayılı
Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu hükümleri
çerçevesinde, kiralama ve satın alma işlerini yürütmek, temizlik, güvenlik, aydınlatma, ısıtma, onarım, taşıma ve benzeri hizmetleri yapmak veya yaptırmak.
b) Bakanlığın taşınır ve taşınmazlarına ilişkin işlemleri ilgili mevzuat çerçevesinde
yürütmek.
c) Genel evrak ve arşiv faaliyetlerini düzenlemek ve yürütmek.
ç) Bakanlık sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini planlamak
ve yürütmek.
d) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Bilgi
İşlem Dairesi
Başkanlığı
Madde
16 – (1) Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a) Bakanlık projelerinin Bakanlık bilişim altyapısına uygun olarak tasarlanmasını
ve uygulanmasını sağlamak, teknolojik gelişmeleri takip etmek ve Bakanlık otomasyon stratejilerini belirlemek, bilgi güvenliği ve güvenilirliğinin gerektirdiği önlemleri
almak, politikaları
ve ilkeleri belirlemek, kamu bilişim standartlarına uygun çözümler
üretmek.
b) Bakanlığın bilgi işlem hizmetlerini yürütmek.
c) Bakanlığın internet sayfaları, elektronik imza ve elektronik belge uygulamaları ile ilgili teknik çalışmaları yapmak.
ç) Bakanlık hizmetleriyle ilgili bilgileri toplamak ve veri
tabanları oluşturmak.
d) Bakanlığın mevcut bilişim altyapısının kurulumu, bakımı,
ikmali, geliştirilmesi ve güncellenmesi ile ilgili işleri yürütmek, haberleşme güvenliğini sağlamak ve bu konularda görev üstlenen personelin bilgi teknolojilerindeki gelişmelere paralel olarak düzenli şekilde hizmet içi
eğitim almalarını
sağlamak.
e) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği
Madde
17 – (1) Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliğinin görevleri şunlardır:
a) Bakanlığın basın ve halkla ilişkilerle
ilgili faaliyetlerini planlamak ve bu faaliyetlerin belirlenecek usul ve
ilkelere göre yürütülmesini sağlamak.
b) 9/10/2003
tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanununa göre yapılacak bilgi edinme başvurularını etkin, süratli ve doğru bir şekilde sonuçlandırmak üzere gerekli tedbirleri almak.
c) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Özel Kalem Müdürlüğü
Madde
18 – (1) Özel Kalem Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Bakanın çalışma programını
düzenlemek.
b) Bakanın resmi ve özel yazışmalarını, protokol ve tören işlerini düzenlemek
ve yürütmek.
c) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Bakanlık Müşavirleri
Madde
19 – (1) Bakanlıkta özel önem ve öncelik taşıyan konularda Bakana yardımcı
olmak üzere yirmi Bakanlık Müşaviri atanabilir. Bakanlık Müşavirleri Bakanlık Makamına bağlıdır.
(2) (Ek fıkra:
17.08.2011 / 28028) Bakanlık
Müşavirleri, Bakanın uygun göreceği merkez veya taşra teşkilatına ait
birimlerde çalıştırılabilir.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Taşra
Teşkilatı, Komisyon, Şûra ve Çalışma Grupları ile Döner Sermaye
Taşra teşkilatı
Madde
20 – (1) Bakanlık, ilgili mevzuat hükümleri
çerçevesinde taşra teşkilatı kurmaya yetkilidir.
Komisyon,
şûra ve çalışma grupları
Madde
21 – (1) Bakanlığın komisyon ve şûraları şunlardır:
a) Ormancılık
ve Su Şûrası.
b) Merkez Av Komisyonu.
c) Ulusal Sulak Alan Komisyonu.
ç) Su Komisyonu.
(2) Bakanlık, görev alanına
giren konularla ilgili olarak çalışmalarda bulunmak üzere diğer bakanlıklar,
kamu kurum ve kuruluşları, meslek odaları, sivil toplum kuruluşları, özel sektör temsilcileri ve konu ile ilgili uzmanların katılımı ile çalışma grupları oluşturabilir.
(3) Komisyon, şûra ve çalışma gruplarının
oluşturulması, çalışma usul ve esasları yönetmelikle
düzenlenir.
Döner sermaye
Madde
22 – (1) Bakanlık ihtiyaç duyduğu hallerde ve lüzum gördüğü merkezlerde Bakanın onayı ile görev ve hizmetleriyle
ilgili döner sermayeli işletmeler kurabilir. Döner sermaye miktarını
belirlemeye Bakanlar Kurulu yetkilidir.
(2) İşletmelerin görevleri, gelirleri, işleyişi ve denetimi ile diğer hususlar Maliye Bakanlığının
uygun görüşü üzerine
yürürlüğe
konulacak yönetmelikle düzenlenir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Sorumluluk ve Yetki
Yöneticilerin sorumlulukları
Madde
23 – (1) Bakanlığın her kademedeki yöneticileri, görevlerini mevzuata, stratejik plan ve programlara,
performans ölçütlerine ve hizmet kalite standartlarına uygun olarak yürütmekten
üst kademelere karşı sorumludur.
Koordinasyon
ve işbirliği
Madde
24 – (1) Bakanlık, hizmet ve görevleriyle ilgili konularda diğer bakanlıkların ve kamu kurum ve kuruluşlarının uyacakları esasları, mevzuata uygun olarak belirlemekle, kaynak israfını
önleyecek ve
koordinasyonu sağlayacak
tedbirleri almakla görevli
ve yetkilidir.
(2) Bakanlık, diğer bakanlıkların hizmet alanına giren konulara ilişkin faaliyetlerinde, ilgili bakanlıklara danışmak ve gerekli işbirliği ve koordinasyonu sağlamaktan sorumludur.
(3) Bakanlık, hizmet alanına giren konularda mahalli idarelerle koordinasyonu sağlar.
Yetki
devri
Madde
25 – (1) Bakan, Müsteşar ve her kademedeki Bakanlık yöneticileri, sınırlarını açıkça
belirtmek ve yazılı olmak şartıyla yetkilerinden bir
kısmını
alt kademelere devredebilir. Yetki devri, uygun araçlarla ilgililere duyurulur.
Düzenleme yetkisi
Madde
26 – (1) Bakanlık; görev, yetki ve sorumluluk alanına giren ve önceden kanunla düzenlenmiş konularda idari düzenlemeler
yapabilir.
ALTINCI BÖLÜM
Personele İlişkin
Hükümler
Atama
Madde
27 – (1) 23/4/1981 tarihli ve 2451
sayılı Bakanlıklar ve Bağlı Kuruluşlarda Atama Usulüne
İlişkin Kanunun eki cetvellerde sayılanlar dışında kalan memurların atamaları Bakan tarafından yapılır. Bakan bu yetkisini
alt kademelere devredebilir.
Kadrolar
Madde
28 – (1) Kadroların tespiti, ihdası, kullanımı ve iptali ile
kadrolara ilişkin diğer hususlar 190 sayılı
Genel Kadro ve Usulü
Hakkında Kanun Hükmünde
Kararname hükümlerine göre düzenlenir.
Orman
ve Su İşleri Uzmanlığı
Madde
29 – (1) Bakanlık, görev alanına
giren konularda çalıştırılmak üzere Orman ve Su İşleri
Uzmanı ile Orman ve Su İşleri Uzman Yardımcısı istihdam eder.
(2) Orman ve Su İşleri Uzman Yardımcılığına atanabilmek için 657 sayılı
Devlet Memurları
Kanununun 48 inci maddesinde sayılan genel şartlara
ek olarak aşağıdaki şartlar aranır:
a) En az dört yıllık eğitim veren siyasal bilgiler, hukuk, iktisadi ve idari
bilimler, iktisat, işletme
ve mühendislik fakülteleri ile Bakanlığın görev alanına
giren ve yönetmelikle belirlenen
fakültelerden veya bunlara
denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından
kabul edilen yurt içi
veya yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından
mezun olmak.
b) Yapılacak yarışma sınavında başarılı olmak.
(3) Orman ve Su İşleri Uzman Yardımcılığına atananlar, en az üç yıl
çalışmak ve istihdam edildikleri birimlerce belirlenecek
konularda hazırlayacakları uzmanlık tezinin, oluşturulacak
tez jürisi tarafından kabul edilmesi kaydıyla, yapılacak yeterlik sınavına girmeye hak kazanır. Süresi içinde tezlerini
sunmayan veya tezleri kabul edilmeyenlere tezlerini sunmaları veya yeni bir tez hazırlamaları için altı ayı aşmamak üzere ilave süre verilir. Yeterlik sınavında başarılı
olanların uzman kadrolarına atanabilmeleri, Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından asgarî
(C) düzeyinde veya dil
yeterliği bakımından
buna denkliği kabul edilen ve
uluslararası geçerliliği bulunan başka
bir belgeye yeterlik sınavından itibaren en geç iki yıl içinde sahip olma şartına bağlıdır.
Sınavda başarılı olamayanlar veya sınava girmeye hak kazandığı hâlde
geçerli mazereti olmaksızın
sınav hakkını
kullanmayanlara, bir yıl
içinde ikinci kez sınav hakkı verilir. Verilen ilave süre içinde tezlerini
sunmayan veya ikinci defa hazırladıkları tezleri de kabul edilmeyenler, ikinci sınavda da başarı
gösteremeyen veya sınav hakkını kullanmayanlar ile süresi içinde yabancı
dil yeterliliği şartını yerine getirmeyenler,
Orman ve Su İşleri Uzman Yardımcısı unvanını kaybeder ve Bakanlıkta durumlarına uygun kadrolara atanır.
(4) Orman ve Su İşleri Uzmanı ile Orman ve Su İşleri Uzman Yardımcılarının
mesleğe alınmaları, yetiştirilmeleri, yarışma sınavı, tez hazırlama ve yeterlik sınavı ile diğer hususlar yönetmelikle düzenlenir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli
Hükümler
Atıflar, değiştirilen ve yürürlükten kaldırılan hükümler
Madde
30 – (1) Mevzuatta bu Kanun Hükmünde
Kararname ile Orman ve Su İşleri
Bakanlığına devredilen
birimlerle ilgili görevler
nedeniyle Çevre ve Orman Bakanlığına yapılmış olan atıflar Orman ve Su İşleri Bakanlığına, Çevre ve Orman Bakanına
yapılmış olan atıflar Orman ve Su İşleri
Bakanına yapılmış
sayılır.
(2) 31/10/1985
tarihli ve 3234 sayılı Orman Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri
Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanunun;
A) 2 nci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 2- Genel Müdürlüğün görevleri şunlardır:
a) Orman kaynaklarını;
ekolojik, ekonomik ve sosyo-kültürel
faydalarını dikkate alarak, bitki ve hayvan varlığı ile birlikte, ekosistem bütünlüğü içinde
idare etmek, katılımcı
ve çok amaçlı
şekilde planlamak,
usulsüz müdahalelere, tabii afetlere, yangınlara karşı korumak, muhtelif zararlıları ile mücadele etmek ve
ettirmek, ormancılık karantina hizmetlerini yürütmek,
geliştirmek, orman alanlarını
ve ormanlara ilişkin
hizmetleri artırmak, ormanları imar ve ıslah etmek, silvikültürel
bakımını
ve gençleştirilmesini sağlamak,
b) Ormanların mülkiyeti ile ilgili iş ve işlemlerini,
kadastrosunu, izin ve irtifak işlerini yürütmek,
c) Orman ürün
ve hizmetlerinin sürekliliğini güvence altına
alarak ormanları
teknik, sosyo-kültürel,
ekolojik ve ekonomik icaplara göre işletmek, orman ürünlerinin üretim, taşıma, depolama iş ve işlemlerini yapmak ve yaptırmak, bu ürünleri yurt içinde ve yurt dışında pazarlamak,
ç) Mesire yerleri, kent
ormanları, araştırma
ormanları, ağaç
parkı (arboretum)
sahaları, orman içi biyoçeşitlilik koruma
alanları, model orman,
muhafaza ormanı alanlarının
ayrılması, korunması, işletilmesini ve işlettirilmesini
sağlamak,
d) Orman sınırları içinde
veya orman sınırları dışında her türlü
arazide; ağaçlandırma, erozyon kontrolü, ormanla ilgili mera ıslahı, çölleşme ile mücadele,
sel ve çığ kontrolü çalışmalarını yürütmek,
entegre havza projeleri yapmak ve uygulamak,
e) Orman ağaç,
ağaççık ve florasına ait bitki türlerinin tohum ve fidanlarını
üretmek, ürettirmek, aşılama faaliyetlerini yapmak, devamlı veya geçici fidanlıklar
kurmak, işletmek, gerektiğinde kapatmak,
f) Gerçek ve tüzel kişilerin özel ağaçlandırma, imar-ihya, erozyon kontrolü çalışmaları ile fidanlık
tesis etmesi, işletmesi
ve pazarlamasını desteklemek,
g) Orman ekosistemlerinin sunduğu ürün ve hizmetlerden azami seviyede istifade edilmesini sağlamak üzere döner sermaye işletmeleri ve gerekli diğer birimleri kurmak ve işletmek, gerektiğinde kapatmak, her türlü
malzeme, arsa, arazi, bina, tesis, tesisat satın almak veya kiralamak, gerektiğinde takas yapmak; bunların bakım ve onarımlarını
yapmak, yaptırmak, hizmetlerin
gerektirdiği makineler ile hizmet
vasıtalarını
sağlamak, bakım ve revizyonlarını
yapmak, yaptırmak, ormanlarda
gerekli her türlü altyapı çalışmasını yapmak, ormancılık
faaliyetleri için gerekli yolların etüt projelerini yapmak, bakım ve onarım
işlerini yapmak veya
yaptırmak,
ğ) Hizmetin gerektirdiği her türlü hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim yapmak ve yaptırmak,
Genel Müdürlüğün
çalışma alanına giren hizmetlere ilişkin olarak, yerel, ulusal ve küresel seviyede görev yapacak enstitüler, müdürlükler, araştırma
birimleri, eğitim merkezleri ve
sosyal tesisler kurmak ve işletmek,
h) Hizmetleri ile ilgili her türlü
araştırma ve geliştirme, envanter, basım, yayım ve tanıtma
işleri ile projeleri
yapmak veya yaptırmak
ve bunların sonuçlarını yurt içinde ve yurt dışında pazarlamak,
ı)
Orman ürün ve hizmetlerinin kullanımını yaygınlaştırmaya yönelik çalışmalar yapmak, her türlü
orman ürünü
üreten, işleyen, pazarlayan, ithalat ve ihracatını
yapan özel sektör, sivil toplum kuruluşları ve üniversiteler ile yakın işbirliği içinde çalışmak, yurt içinde ve yurt dışında danışmanlık yapmak, projeler
uygulamak, ormanlar ve ormancılıkla ilgili olarak
kamuoyunu bilinçlendirici
her türlü faaliyette bulunmak,
i) Orman bütünlüğünü
sağlamak amacıyla gerçek ve tüzel kişilerin mülkiyetinde bulunan taşınmazların orman rejimine alınması için kamulaştırma,
kamu kurum ve kuruluşlarının
mülkiyetinde bulunan taşınmazların devir ve gerektiğinde
takas işlemlerini yapmak,
Devlet ormanları
içinde ve bitişiğinde
oturan köylüleri ayni ve nakdi yardım kaynaklarıyla desteklemek, orman-halk ilişkilerini geliştirmek ve bu konuda her türlü
tedbiri almak,
j) Görev alanına giren konularda teknik ve idari esasları belirlemek, çalışma
konularına ilişkin laboratuvarlar kurmak ve
kurdurmak, iş tarifleri ve birim
zaman analizlerini yapmak, yaptırmak ve birim fiyatlarını tespit etmek,
k) Genel Müdürlüğün görev, hizmet ve faaliyetleri ile ilgili olarak, diğer kamu kurum ve kuruluşlarınca uyulacak esasları belirlemek, koordinasyonu sağlamak,
l) Mevzuatla verilen diğer görev ve hizmetleri yapmak.”
B) 6 ncı
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 6- Genel Müdürlüğün ana hizmet birimleri şunlardır:
a) Orman Zararlılarıyla Mücadele Dairesi Başkanlığı,
b) Orman Yangınlarıyla Mücadele Dairesi Başkanlığı,
c) Kadastro ve Mülkiyet Dairesi Başkanlığı,
ç) Orman İdaresi ve Planlama Dairesi Başkanlığı,
d) İşletme ve Pazarlama Dairesi Başkanlığı,
e) Ağaçlandırma Dairesi Başkanlığı,
f) Toprak Muhafaza ve Havza Islahı Dairesi Başkanlığı,
g) Silvikültür
Dairesi Başkanlığı,
ğ) Orman ve Köy İlişkileri Dairesi Başkanlığı,
h) İnşaat
ve İkmal Dairesi Başkanlığı,
ı) Odun Dışı Ürün ve Hizmetler Dairesi Başkanlığı,
i) Fidanlık ve Tohum İşleri Dairesi Başkanlığı.”
C) 7 nci
maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“Orman Zararlılarıyla Mücadele Dairesi Başkanlığı
MADDE 7- Orman Zararlılarıyla Mücadele Dairesi Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a) Ormanları usulsüz müdahalelerden korumak,
ormanlarda tahribata yol açan
hastalık ve her çeşit
orman zararlılarıyla mücadele etmek veya ettirmek, ormanların sağlığının korunması ve orman zararlılarının yayılmasını önlemek için karantina tedbirleri almak, zararlılarla mücadele etmek amacıyla
laboratuvarlar kurmak veya kurdurmak,
b) 6831 sayılı
Orman Kanununun 23 üncü ve 24 üncü maddelerine istinaden
tefrik edilen muhafaza ormanlarının ayrılması ve idaresi ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
c) Ormanların muhafazası ile ilgili gerekli mevzuat çalışmalarını
yürütmek,
ç) Genel Müdürlükçe
verilecek benzeri görevleri
yapmak.”
Ç) 7 nci maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki madde eklenmiştir.
“Orman Yangınlarıyla Mücadele Dairesi Başkanlığı
MADDE 7/A- Orman Yangınlarıyla Mücadele Dairesi Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a) Orman yangınlarının çıkmasına ve yayılmasına mani olmak için her türlü fiziki ve beşeri tedbiri almak,
b) Orman yangınları ile mücadele tekniklerini güçlendirmek, yangın gözetleme kulelerinin kurulmasını
ve hizmete hazır halde tutulmasını
sağlamak,
c) Orman yangınlarına müdahale tekniklerini
geliştirmek, yangına müdahale sürelerini
kısaltarak yangın zararlarını
en aza indirmek,
ç) Orman yangınlarına müdahalede görev alan personeli eğitmek, yangın uzmanı eğitim merkezi ile ilgili
iş ve işlemleri yürütmek,
d) Genel Müdürlükçe
verilen benzeri görevleri
yapmak.”
D) Mülga 11 inci maddesi başlığı
ile birlikte aşağıdaki şekilde yeniden düzenlenmiştir.
“Ağaçlandırma Dairesi Başkanlığı
MADDE 11- Ağaçlandırma Dairesi Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a) Orman sınırları içinde
veya dışındaki arazilerde
uygulama plan ve projeleri dahil ağaçlandırma faaliyetlerini yapmak veya yaptırmak,
b) Gerçek ve tüzel kişiler ile kamu kurum ve
kuruluşlarınca yapılacak özel ağaçlandırma ve imar-ihya çalışmalarını
teşvik etmek ve
desteklemek,
c) Genel Müdürlükçe
verilen benzeri görevleri
yapmak.”
E) 11 inci maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki madde eklenmiştir.
“Toprak Muhafaza ve
Havza Islahı Dairesi Başkanlığı
MADDE 11/A- Toprak Muhafaza ve Havza Islahı Dairesi Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a) Su havzalarında kaliteli ve azami miktarda su elde etmek, erozyonu önlemek, sel, çığ ve taşkınları kontrol altına almak, toprak, su ve bitki dengesini korumak amacıyla ilgili birimlerle işbirliği halinde ve katılımcı
anlayış çerçevesinde
hazırlanan entegre havza ıslahı ana planının gerektirdiği iş ve işlemleri yapmak veya
yaptırmak,
b) Entegre havza ıslahı projelerini uygulamaya koymak ve planda yer alan yatırımları izlemek, değerlendirmek, proje bilgilerini ilgili birimlere
raporlamak ve gerektiğinde
yapılmasını
sağlamak,
c) Çölleşme ile mücadele
çalışmalarını yürütmek,
ç) Orman alanlarında veya orman rejimine alınacak erozyona maruz sahalarda; toprak aşınma ve taşınmalarının durdurulması, sellerin ve taşkınların kontrol altına alınması, heyelanların ve çığların önlenmesi amacıyla dere, çay ve ırmakların su toplama havzalarında erozyon kontrolü çalışmaları yapmak veya yaptırmak,
d) Orman içi, orman kenarı ve orman üst sınırı meralarda ıslah çalışmaları yapmak veya yaptırmak,
e) Dağlık
alanlarda toprağın
korunmasına, su kaynaklarının
geliştirilmesine, orman
ekosisteminin tesisine ve geliştirilmesine yönelik
olarak erozyonla mücadele
etmek ve gerekli çalışmaları yapmak,
f) Bozulan tabii dengeyi yeniden tesis
etmek amacıyla yeşil kuşak projeleri uygulamak,
g) Gerçek ve tüzel kişiler ile kamu kurum ve
kuruluşlarının
erozyon kontrolü
çalışmalarını teşvik etmek ve desteklemek,
ğ) Genel Müdürlükçe
verilen benzeri görevleri
yapmak.”
F) Mülga 13 üncü maddesi başlığı
ile birlikte aşağıdaki şekilde yeniden düzenlenmiştir.
“Orman ve Köy İlişkileri Dairesi Başkanlığı
MADDE 13- Orman ve Köy İlişkileri Dairesi Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a) Orman içinde veya bitişiğindeki
köylülerin sosyal ve ekonomik gelişmelerini desteklemek maksadıyla; etüt ve araştırmalar yapmak, plan ve projeler hazırlamak, hazırlatmak ve uygulamak,
b) Orman köylülerinin
kalkındırılmasının
desteklenmesi amacıyla
kredi veya hibe vermek ve bu konudaki diğer hizmetleri yürütmek,
c) Ormancılık
alanında faaliyet gösteren kooperatiflerin proje bazında desteklenmesi ile ürünlerin
ulusal ve uluslararası
pazarlarda değerlendirilmesi konularında araştırma ve danışmanlık hizmetleri vermek,
ç) Orman köylerinde odun ve odun dışı orman ürünlerinin üretilmesini desteklemek ve bunlara dayalı sanayinin geliştirilmesine katkıda bulunmak,
d) Bulundukları yerden başka yerlere nakledilecek orman köylülerinin
terk ettikleri taşınmazları kamulaştırmak,
e) Genel Müdürlükçe
verilecek benzeri görevleri
yapmak.”
G) 14 üncü
maddesinden sonra gelmek üzere
aşağıdaki maddeler eklenmiştir.
“Odun Dışı Ürün ve Hizmetler Dairesi Başkanlığı
MADDE
14/A- Odun Dışı Ürün
ve Hizmetler Dairesi Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a) Odun dışı orman ürünlerinin ve ormanın ekosistem hizmetlerinin; envanteri,
değer tespiti, teşhis, tanıtım, planlama,
haritalandırma, projelendirme, üretim, taşıma, depolama ve pazarlanmasına ait iş ve işlemleri belirlemek,
yapmak veya yaptırmak,
b) Orman içi su kaynaklarını
korumak, geliştirmek, bu alanlarda
yapılacak faaliyetleri düzenlemek, orman içi av ve yaban hayatına, otlatmaya, arıcılığa ait konuları takip etmek,
c) Uygun yerlerde ekoturizm
faaliyetlerini desteklemek,
ç) Mesire yerlerinin,
kent ormanlarının ve ağaç parkı sahalarının ayrılması, korunması,
işletilmesi ve işlettirilmesini sağlamak,
d) Genel Müdürlükçe
verilecek benzeri görevleri
yapmak.
Fidanlık ve Tohum İşleri Dairesi Başkanlığı
MADDE 14/B- Fidanlık ve Tohum İşleri Dairesi Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a) Orman ağaç,
ağaççık ve florasına ait tohum ve
fidanları üretmek, ürettirmek, gerektiğinde
üretimle ilgili
maddeleri ithal ve ihraç
etmek, ağaç ve tohum ıslahını yapmak,
b) Fidanlıkların ve fidanlık
tesislerinin kurulması,
idaresi, işletilmesi ve
pazarlanması ile ilgili her türlü
iş ve işlemleri yürütmek,
c) Tohum kaynaklarının
korunmasını, iyileştirilmesini ve çoğaltılmasını sağlamak,
ç) Orman bitki ve flora
türlerine ilişkin olarak genetik kaynakların kaydı, bitki pasaportu, sertifikasyonu, ticareti ve piyasa denetimiyle ilgili
iş ve işlemlerini yapmak veya yaptırmak, ilgili mevzuat çerçevesinde
ihracat ve ithalat işlemlerini
yürütmek,
d) Gerçek ve tüzel kişilerin tohumluk ve
fidanlık tesis etmesi, işletmesi ve pazarlaması çalışmalarını teşvik etmek,
e) Genel Müdürlükçe
verilecek benzeri görevleri
yapmak.”
Ğ) 19 uncu maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 19- Genel Müdürlük merkez teşkilatındaki yardımcı birimler şunlardır:
a) Personel Dairesi Başkanlığı,
b) İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığı,
c) Dış İlişkiler, Eğitim ve Araştırma Dairesi Başkanlığı,
ç) Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı.”
H) 22 nci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Dış İlişkiler, Eğitim ve Araştırma Dairesi Başkanlığı
MADDE 22- Dış İlişkiler, Eğitim ve Araştırma Dairesi Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a) Genel Müdürlüğün dış ilişkilerini yürütmek,
b) Öncelikli orman araştırma
alanları ve araştırma
program ve projelerini belirlemek ve bunların yürütülmesini ve sonuçlandırılmasını
sağlamak,
c) Araştırma
ve geliştirme çalışmaları ile alakalı olarak ilgili kurum ve kuruluşlarla gerekli koordinasyon ve işbirliğini sağlamak,
ç) Yürütülen araştırma programları ve proje faaliyetlerinin sonuçlarını değerlendirmek, yurt içinde ve yurt dışında pazarlamak, uygulamaya aktarılmasına yönelik seminer,
konferans, sempozyum ve benzeri faaliyetlerin,
bildirilerin ve araştırma sonuç raporlarının yayımlanmasını sağlamak,
d) Araştırma
faaliyetlerini izlemek ve denetlemek,
e) Genel Müdürlük teşkilatının eğitim planını hazırlamak, hizmet öncesi,
hizmet içi ve mesleki eğitim işlerini yürütmek,
f) Ormancılıkla
ilgili her türlü yayın ve tanıtım faaliyetlerini yürütmek,
ormancılıkla ilgili konulardaki fikir ve sanat eserlerini takip
etmek,
g) Genel Müdürlüğün ihtiyacı olan her türlü
evrak, harita, kitap, broşür
ve diğer belgelerin basımı
ile ilgili çalışmalarını yürütmek,
ğ) Genel Müdürlük hizmetleri ile ilgili her türlü
tercüme işlerini yapmak ve yaptırmak,
h) Genel Müdürlükçe
verilecek benzeri görevleri
yapmak.”
I) Mülga 23 üncü maddesi başlığı
ile birlikte aşağıdaki şekilde yeniden düzenlenmiştir.
“Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı
MADDE 23- Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a) Orman bilgi sistemini kurmak, işletmek, bakım ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak,
b) Genel Müdürlük merkez ve taşra teşkilatlarının internet üzerinden bilgi paylaşımı,
bilgi toplama, yayımlama
ve e-posta ve benzeri iş
ve işlemleri için gerekli çalışmaları yapmak ve uygulamak,
c) Genel Müdürlük veri ve bilgilerinin güvenliğini sağlamak, veri güvenliği politikaları
oluşturmak ve geliştirmek,
ç) Ormancılıkta
veri standartlarını geliştirmek ve güncellemek,
d) Genel Müdürlük ve birimlerinin internet sayfalarına ilişkin altyapı
hizmetlerini yürütmek,
e) Genel Müdürlükçe
verilecek benzeri görevleri
yapmak.”
İ) 35 inci maddesinin
birinci fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“14/7/2004 tarihli ve 5217 sayılı
Kanunun geçici 1 inci maddesi
uyarınca genel bütçeye
gelir kaydedilen mülga
Ağaçlandırma Fonu ve mülga
Orman Köylülerini Kalkındırma
Fonu gelirleri 1/1/2012 tarihinden itibaren Orman Genel Müdürlüğü bütçesine gelir kaydedilir.”
(3) 190 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı
cetvelin Çevre ve Orman Bakanlığına ait bölümleri yürürlükten kaldırılmış, ekli (1) sayılı
listede yer alan kadrolar ihdas edilerek anılan Kanun Hükmünde
Kararnamenin eki (I) sayılı cetvele Orman ve Su İşleri Bakanlığı bölümü
olarak eklenmiş, ekli (3) sayılı
listede yer alan kadrolar ihdas edilerek anılan Kanun Hükmünde
Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelin Orman Genel Müdürlüğü bölümüne
eklenmiş, ekli (2) sayılı
listede yer alan kadrolar iptal edilerek anılan Kanun Hükmünde
Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelin Orman Genel Müdürlüğü bölümünden
çıkarılmıştır.
Düzenleyici işlemler
Geçici Madde 1 – (1) Bu Kanun Hükmünde
Kararnamenin uygulanmasına
ilişkin düzenlemeler, bir yıl içinde yürürlüğe
konulur. Bu düzenlemeler yürürlüğe girinceye kadar mevcut düzenlemelerin bu Kanun Hükmünde
Kararnameye aykırı olmayan hükümlerinin
uygulanmasına devam olunur.
Hak
ve yetkiler ile personelin devri
Geçici Madde 2 – (1) Bu Kanun Hükmünde
Kararnamenin yürürlüğe
girdiği tarihte Çevre ve Orman Bakanlığı bünyesinde
bulunup bu Kanun Hükmünde Kararname ile Orman Genel Müdürlüğüne devredilen Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğünün
mesire yerleri ile Ağaçlandırma ve Erozyon Kontrolü Genel Müdürlüğü
ve Orman-Köy İlişkileri
Genel Müdürlüğüne
ait her türlü taşınır, taşıt, araç, gereç ve malzeme, borç ve alacaklar, hak ve yükümlülükler,
yazılı ve elektronik ortamdaki her türlü
kayıtlar ve dokümanlar ile bu birimlere ait kadro ve pozisyonlarda
istihdam edilen personel hiçbir işleme gerek kalmaksızın
Orman Genel Müdürlüğüne
devredilmiş sayılır.
Mülkiyeti Hazineye ait veya Devletin hüküm
ve tasarrufu altındaki
taşınmazlardan Orman
Genel Müdürlüğüne
devredilen birimlere tahsis edilmiş olanlar hiçbir işleme gerek kalmaksızın tahsis amacında kullanılmak üzere anılan Genel Müdürlüğe tahsis edilmiş sayılır. Ormancılık
Araştırma Enstitüsü
ve Ormancılık Araştırma müdürlükleri aynı şartlar
dahilinde doğrudan merkeze bağlı
taşra birimleri olarak
Orman Genel Müdürlüğüne
devredilir.
(2) Bakanlığın teşkilatlanmasına
ilişkin olarak teşkilat, personel, kadro, demirbaş devri ve benzeri hususlarda ortaya çıkabilecek tereddütleri gidermeye Orman ve Su İşleri Bakanı yetkilidir. Çevre ve Orman Bakanlığından Orman ve Su İşleri Bakanlığı ile Orman Genel Müdürlüğüne devredilen görevler ve birimlerle ilgili tereddütler, Orman ve Su İşleri Bakanı ile Çevre ve Şehircilik
Bakanı arasında yapılacak protokolle giderilir.
(3) Orman ve Su İşleri Bakanlığının
2011 mali yılı harcamaları, 26/12/2010 tarihli ve 6091
sayılı 2011 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununa istinaden
Maliye Bakanlığınca yeni bir düzenleme yapılıncaya
kadar, Çevre ve Orman Bakanlığının
2011 yılı bütçesinde yer alan bütçe
ödeneklerinden karşılanır. Bu Kanun Hükmünde Kararname ile Orman Genel Müdürlüğüne devredilen birimlerin 2011 mali yılı
harcamaları, devir işlemleri tamamlanıncaya kadar Çevre ve Orman Bakanlığından Genel Müdürlüğe devredilen birimlere ait bütçe
ödeneklerinden karşılanır.
(4) Çevre ve Orman Bakanlığından Çevre ve Şehircilik
Bakanlığı ile Orman Genel Müdürlüğüne devredilen birimlere ait olanlar hariç olmak üzere Bakanlığa
devredilen birimlerle ilgili döner sermaye işletmelerinin
her türlü taşınır, araç, gereç, malzeme, demirbaş
ve taşıtlar, borç ve alacaklar, yazılı
ve elektronik ortamdaki her türlü kayıtlar ve diğer dokümanlar ile kadro ve pozisyonlarda bulunan personeli, başkaca bir işleme gerek kalmaksızın,
bu Kanun Hükmünde Kararname ile kurulan Orman ve Su İşleri Bakanlığı döner
sermaye işletmesine devredilir
ve anılan işletmeler Orman ve Su İşleri Bakanlığı Döner
Sermaye İşletmesi olarak
faaliyetlerine devam eder.
(5) Bu Kanun Hükmünde
Kararname ile Orman Genel Müdürlüğüne devredilen birimlerle ilgili döner sermaye işletmelerinin her türlü
taşınır, araç, gereç, malzeme, demirbaş ve taşıtlar, borç
ve alacaklar, yazılı ve elektronik ortamdaki her türlü
kayıtlar ve diğer dokümanlar ile kadro ve pozisyonlarda bulunan personeline ilişkin devir işlemleri Maliye Bakanlığı ile Orman ve Su İşleri Bakanlığı tarafından belirlenecek esaslar çerçevesinde
yerine getirilir.
(6) Çevre ve Orman Bakanlığından Çevre ve Şehircilik
Bakanlığı ile Orman Genel Müdürlüğüne devredilen birimler hariç olmak üzere Çevre ve Orman Bakanlığında istihdam edilen sürekli işçiler kadrolarıyla,
657 sayılı Kanunun 4 üncü
maddesinin (B) ve (C) fıkralarına göre istihdam edilen sözleşmeli ve geçici personel pozisyonlarıyla birlikte Bakanlığa devredilmiştir. Çevre ve Orman Bakanlığından Çevre ve Şehircilik
Bakanlığı ile Orman Genel Müdürlüğüne devredilen birimler hariç Çevre
ve Orman Bakanlığı
adına vizeli boş sözleşmeli personel pozisyonları ile sürekli işçi kadroları, başka bir işleme
gerek kalmaksızın Bakanlık adına vize edilmiş sayılır.
(7) Çevre ve Orman Bakanlığının
il müdürlükleri
adına tahsisli sürekli işçi kadrolarında
bulunmakla birlikte Orman Genel Müdürlüğüne devredilen birimlerde görev yapanlar herhangi bir işleme gerek kalmaksızın
kadrolarıyla birlikte Orman
Genel Müdürlüğüne
tahsis edilmiş sayılır.
Devredilen birimlere ait boş sürekli işçi kadroları, başka bir işleme
gerek kalmaksızın Orman Genel Müdürlüğü adına vize edilmiş
sayılır.
Mevcut
personel
Geçici Madde 3 – (1) Çevre ve Orman Bakanlığında; Müsteşar, Müsteşar Yardımcısı,
Orman-Köy İlişkileri
Genel Müdürü,
Doğa Koruma ve Milli
Parklar Genel Müdürü,
Ağaçlandırma ve Erozyon Kontrolü Genel Müdürü,
Genel Müdür Yardımcısı, Teftiş Kurulu Başkanı, I. Hukuk Müşaviri, Strateji Geliştirme Başkanı, Personel Dairesi Başkanı, İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanı, Dış İlişkiler
ve Avrupa Birliği
Dairesi Başkanı, Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanı, Bilgi İşlem
Dairesi Başkanı, Daire Başkanı, Bakanlık
Müşaviri, Özel Kalem Müdürü, Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri, İl Çevre ve Orman Müdürü ile İl Çevre ve Orman Müdür
Yardımcısı
kadrolarında bulunanların görevi bu Kanun Hükmünde Kararnamenin yürürlüğe girdiği tarihte sona erer. Bu fıkra uyarınca görevleri sona
erenlerden İl Çevre ve Orman Müdür
Yardımcısı
unvanlı kadrolarda bulunanlar
ekli (4) sayılı liste ile ihdas edilen Araştırmacı, diğerleri ise ekli (4) sayılı liste ile ihdas
edilen Bakanlık Müşaviri kadrolarına halen bulundukları kadro dereceleriyle atanmış sayılır. Bu madde uyarınca ihdas edilen Bakanlık Müşaviri ile Araştırmacı kadroları,
herhangi bir sebeple boşalması halinde hiçbir işleme gerek kalmaksızın iptal edilmiş sayılır.
(2) Bu Kanun Hükmünde
Kararnamenin yürürlüğe
girdiği tarihte Çevre ve Orman Bakanlığında Hukuk Müşaviri ile Başmüfettiş, Müfettiş ve Müfettiş Yardımcısı
kadrolarında bulunanlar arasından, Çevre ve Şehircilik
Bakanı ile Orman ve Su İşleri Bakanı arasında yapılacak protokolle
belirlenenler, Orman ve Su İşleri Bakanlığı
Hukuk Müşaviri ile Başmüfettiş, Müfettiş ve Müfettiş Yardımcısı
kadrolarına başka bir işleme gerek kalmaksızın halen bulundukları kadro dereceleriyle atanmış sayılır. Çevre ve Orman Bakanlığında Hukuk Müşaviri, Başmüfettiş, Müfettiş ve Müfettiş Yardımcısı
kadrolarında geçirilen süreler Orman ve Su İşleri
Bakanlığında Hukuk Müşaviri, Başmüfettiş, Müfettiş ve Müfettiş Yardımcısı
kadrolarında geçmiş
sayılır.
(3) Bu Kanun Hükmünde
Kararnamenin yürürlüğe
girdiği tarihte Çevre ve Orman Bakanlığından Bakanlığa ve Orman Genel Müdürlüğüne devredilen birimlere tahsisli Çevre ve Orman Uzmanı ile Çevre ve Orman Uzman Yardımcısı kadrolarında bulunanlar, Orman ve Su İşleri Bakanlığı Orman ve Su İşleri Uzmanı ile Orman ve Su İşleri Uzman Yardımcısı kadrolarına başka bir işleme
gerek kalmaksızın halen bulundukları kadro dereceleriyle atanmış sayılır. Bunlardan altı ay içinde talepte bulunanlardan uygun görülenler
ilgili mevzuattaki atama sınırlamalarına bağlı olmaksızın Çevre ve Şehircilik Bakanlığı
Çevre ve Şehircilik Uzmanı ile Çevre ve Şehircilik
Uzman Yardımcısı
kadrolarına atanabilir. Çevre ve Orman Uzmanı ile Çevre ve Orman Uzman Yardımcısı kadrosunda geçirilen süreler Orman ve Su İşleri
Uzmanı ile Orman ve Su İşleri Uzman Yardımcısı kadrolarında geçmiş sayılır.
(4) Bu Kanun Hükmünde
Kararname ile Çevre ve Orman Bakanlığından Çevre ve Şehircilik
Bakanlığı ile Orman Genel Müdürlüğüne devredilen birimler hariç olmak üzere Çevre ve Orman Bakanlığına tahsis edilmiş kadrolarda bulunan memurlardan yukarıdaki fıkralarda belirtilenler dışında kalanlar, Bakanlık için ihdas edilen aynı
unvanlı kadrolara halen
bulundukları kadro dereceleriyle
başka bir işleme gerek kalmaksızın
atanmış sayılır.
Orman ve Su İşleri Bakanlığına devredilen personelden yukarıdaki fıkralarda sayılanlar
hariç olmak üzere kadro unvanları değişenler veya kaldırılanlar
ise altı ay içinde Bakanlıkta kazanılmış
hak aylık derecelerine uygun
başka bir kadroya atanır. Bunlar atama işlemi yapılıncaya kadar Bakanlıkça
ihtiyaç duyulan işlerde görevlendirilir. Bunlar yeni bir kadroya atanıncaya kadar eski kadrolarına ait aylık, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatları ile diğer mali haklarını almaya devam eder.
(5) Bu madde uyarınca atanan veya atanmış sayılan personelin yeni kadrolarına atandıkları veya atanmış sayıldıkları tarih itibarıyla eski kadrolarına ilişkin olarak en son ayda aldıkları sözleşme ücreti, aylık,
ek gösterge, ikramiye (bir
aya isabet eden net tutarı),
her türlü zam ve tazminatlar, makam tazminatı, temsil tazminatı, görev tazminatı,
ek ücret, ek ödeme ve benzeri adlarla yapılan her türlü
ödemelerin (ilgili
mevzuatı uyarınca fiili çalışmaya
bağlı fazla mesai ücreti hariç) toplam net tutarının
(bu tutar sabit bir değer
olarak esas alınır); yeni atandıkları kadrolara ilişkin
olarak yapılan sözleşme ücreti, aylık, ek gösterge, ikramiye (bir aya isabet eden net tutarı), her türlü zam ve tazminatları, makam tazminatı, temsil tazminatı, görev tazminatı,
ek ücret, ek ödeme ve benzeri adlarla yapılan her türlü
ödemelerin (ilgili
mevzuatı uyarınca fiili çalışmaya
bağlı fazla mesai ücreti hariç) toplam net tutarından fazla olması halinde aradaki fark tutarı, herhangi bir vergi ve kesintiye tâbi tutulmaksızın
fark kapanıncaya kadar ayrıca tazminat olarak ödenir. Atandıkları veya atanmış
sayıldıkları kadro unvanlarında
isteğe bağlı
olarak herhangi bir değişiklik olanlarla, kendi istekleriyle başka kurumlara atananlara fark tazminatı ödenmesine
son verilir.
(6) Orman ve Su İşleri Uzmanları, 375 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 3 üncü
maddesi kapsamında ek ödemeden yararlanmaya başlayıncaya kadar, 644 sayılı Kanun Hükmünde
Kararname ile yürürlükten
kaldırılan 4856 sayılı
Çevre ve Orman Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri
Hakkında Kanunun 35 inci
maddesi uyarınca Çevre ve Orman Uzmanlarına yapılan ek ödemeden aynı usul ve esaslar çerçevesinde
yararlanmaya devam eder.
(7) Bakanlığın taşra teşkilatına ait iş ve hizmetler bölge
teşkilatlanması tamamlanıncaya kadar bu Kanun Hükmünde
Kararname ile Bakanlığa
devredilen Çevre ve Orman İl Müdürlükleri tarafından yürütülür.
(8) Maliye Bakanlığı uhdesinde Hazine Avukatları tarafından Çevre ve Orman Bakanlığından Çevre ve Şehircilik
Bakanlığı ile Orman Genel Müdürlüğüne devredilen birimler hariç olmak üzere Çevre ve Orman Bakanlığını
temsilen takip edilmekte olan dava dosyaları ve icra takiplerine ilişkin dosyalar, Maliye Bakanlığı ve Bakanlıkça
müştereken belirlenecek
esaslara göre bu Kanun Hükmünde
Kararnamenin yürürlüğe
girdiği tarihten itibaren
bir yıl içinde Bakanlığa devredilir. Bu şekilde devredilen dava
ve icra takipleri ile ilgili olarak devir tarihine kadar yapılmış
her türlü işlem
Bakanlık adına yapılmış sayılır.
Kadro
değişiklikleri
Geçici Madde 4 – (1) Bu Kanun Hükmünde
Kararnamenin yürürlüğe
girdiği tarihten itibaren
bir yıl süreyle 190 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnamenin 9 uncu maddesindeki sınırlamalara
bağlı olmaksızın boş kadrolarda sınıf,
unvan ve derece; dolu kadrolarda derece değişikliği yapmaya Bakanlar Kurulu yetkilidir.
Mevcut
işlerin yürütülmesi
Geçici Madde 5 – (1) Bu Kanun Hükmünde
Kararname ile kurulan Orman ve Su İşleri Bakanlığı teşkilatlanıncaya
kadar, Bakanlığın merkez ve taşra teşkilatında değişen
veya yeni kurulan birimlere verilen görevler ve hizmetler, Çevre ve Orman Bakanlığından Çevre ve Şehircilik
Bakanlığı ile Orman Genel Müdürlüğüne devredilen birimler hariç olmak üzere Çevre ve Orman Bakanlığının
merkez, taşra ve döner sermaye teşkilatı tarafından mevcut personel
eliyle yürütülmeye
devam olunur.
Yürürlük
Madde
31 – (1) Bu Kanun Hükmünde
Kararname yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 32 – (1) Bu Kanun Hükmünde Kararname hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
(I) SAYILI CETVEL
ORMAN VE SU
İŞLERİ BAKANLIĞI TEŞKİLATI
Müsteşar |
Müsteşar Yardımcısı |
Hizmet Birimleri |
Müsteşar |
Müsteşar Yardımcısı |
1)
Çölleşme ve Erozyonla Mücadele Genel Müdürlüğü |
|
Müsteşar Yardımcısı |
2)
Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü |
|
Müsteşar Yardımcısı |
3)
Su Yönetimi
Genel Müdürlüğü |
|
(Değişiklik:
17.08.2011 / 28028) Müsteşar Yardımcısı |
4)
Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı |
|
|
5)
Strateji Geliştirme Başkanlığı |
|
|
6)
Hukuk Müşavirliği |
|
|
7)
Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı |
|
|
8)
Personel Dairesi Başkanlığı |
|
|
9)
Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı |
|
|
10) Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı |
|
|
11) Basın ve Halkla İlişkiler
Müşavirliği |
|
|
12) Özel Kalem Müdürlüğü |
(1) SAYILI LİSTE
KURUMU : ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
TEŞKİLATI : MERKEZ
İHDAS EDİLEN KADROLARIN
Sınıfı |
Unvanı |
Derecesi |
Serbest Kadro Adedi |
Toplam |
GİH |
Bakan Yardımcısı |
1 |
1 |
1 |
GİH |
Müsteşar |
1 |
1 |
1 |
GİH |
Müsteşar Yardımcısı |
1 |
3 |
3 |
GİH |
Genel Müdür |
1 |
3 |
3 |
GİH |
Rehberlik ve Teftiş
Başkanı |
1 |
1 |
1 |
GİH |
Strateji Geliştirme Başkanı |
1 |
1 |
1 |
GİH |
I. Hukuk Müşaviri |
1 |
1 |
1 |
GİH |
Genel Müdür Yardımcısı |
1 |
9 |
9 |
GİH |
Avrupa Birliği ve Dış
İlişkiler Dairesi Başkanı |
1 |
1 |
1 |
GİH |
Personel Dairesi Başkanı |
1 |
1 |
1 |
GİH |
Destek Hizmetleri Dairesi
Başkanı |
1 |
1 |
1 |
GİH |
Bilgi İşlem Dairesi Başkanı |
1 |
1 |
1 |
GİH |
Daire Başkanı |
1 |
21 |
|
GİH |
Basın ve Halkla İlişkiler
Müşaviri |
1 |
1 |
1 |
GİH |
Özel Kalem Müdürü |
1 |
1 |
1 |
GİH |
Bakanlık Müşaviri |
1 |
20 |
20 |
GİH |
Savunma Sekreteri |
1 |
1 |
1 |
GİH |
Orman ve Su İşleri Uzmanı |
1 |
22 |
22 |
GİH |
Orman ve Su İşleri Uzmanı |
2 |
3 |
3 |
GİH |
Orman ve Su İşleri Uzmanı |
3 |