Madde 1 - Bu Kanunun amacı; yenilenebilir enerji kaynaklarının elektrik enerjisi üretimi amaçlı kullanımının yaygınlaştırılması, bu kaynakların güvenilir, ekonomik ve kaliteli biçimde ekonomiye kazandırılması, kaynak çeşitliliğinin artırılması, sera gazı emisyonlarının azaltılması, atıkların değerlendirilmesi, çevrenin korunması ve bu amaçların gerçekleştirilmesinde ihtiyaç duyulan imalat sektörünün geliştirilmesidir.
Madde 2 - Bu Kanun; yenilenebilir enerji kaynak alanlarının korunması, bu kaynaklardan elde edilen elektrik enerjisinin belgelendirilmesi ve bu kaynakların kullanımına ilişkin usul ve esasları kapsar.
Madde 3 - Bu Kanunda geçen;
1. Bakanlık: Enerji ve Tabiî Kaynaklar Bakanlığını,
2. EPDK: Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunu,
3. DSİ: Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğünü,
4. EİE: Elektrik İşleri Etüt İdaresi Genel Müdürlüğünü,
5. TEİAŞ: Türkiye Elektrik İletim Anonim Şirketini,
6. MTA: Maden Tetkik ve Arama Genel Müdürlüğünü,
7. TETAŞ: Türkiye Elektrik Ticaret ve Taahhüt Anonim Şirketini,
8. Yenilenebilir Enerji Kaynakları
(YEK): (Değişik: R.G.: 8
Ocak 2011 / 27809) Hidrolik,
rüzgâr, güneş, jeotermal, biyokütle, biyokütleden elde edilen gaz (çöp gazı dâhil), dalga,
akıntı enerjisi ve gel-git gibi fosil olmayan enerji kaynaklarını,
9. Biyokütle: (Değişik: R.G.: 8
Ocak 2011 / 27809) Organik
atıkların yanı sıra bitkisel yağ atıkları, tarımsal hasat artıkları dâhil olmak
üzere, tarım ve orman ürünlerinden ve bu ürünlerin işlenmesi sonucu ortaya
çıkan yan ürünlerden elde edilen kaynakları,”
10. Jeotermal kaynak: Yerkabuğundaki doğal ısı nedeniyle sıcaklığı sürekli olarak bölgesel atmosferik ortalama sıcaklığın üzerinde olan, erimiş madde ve gaz içerebilen doğal su, buhar ve gazlar ile kızgın kuru kayalardan elde edilen su, buhar ve gazları,
11. Bu Kanun kapsamındaki yenilenebilir enerji kaynakları: (Değişik: R.G.: 8 Ocak 2011 / 27809) Rüzgâr, güneş, jeotermal, biyokütle, biyokütleden elde edilen gaz (çöp gazı dâhil), dalga, akıntı enerjisi ve gel-git ile kanal veya nehir tipi veya rezervuar alanı onbeş kilometrekarenin altında olan hidroelektrik üretim tesisi kurulmasına uygun elektrik enerjisi üretim kaynaklarını,
12. Türkiye ortalama elektrik toptan satış fiyatı: Yılı içerisinde ülkede uygulanan ve EPDK tarafından hesap edilen elektrik toptan satış fiyatlarının ortalamasını,
13. (Ek: R.G.: 8
Ocak 2011 / 27809) Çöp gazı: Çöp dâhil diğer atıklardan enerji elde edilmesi amacıyla
üretilen gazı,
14. (Ek: R.G.: 8 Ocak 2011 / 27809) YEK Destekleme Mekanizması: Bu Kanun
kapsamındaki yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı üretim faaliyeti
gösterenlerin faydalanabileceği fiyat, süreler ve bunlara yapılacak ödemelere
ilişkin usul ve esasları içeren destekleme mekanizmasını,
15. (Ek: R.G.: 8 Ocak 2011 / 27809) PMUM: Piyasa Mali
Uzlaştırma Merkezini,
16. (Ek: R.G.: 8 Ocak 2011 / 27809) YEK toplam bedeli: YEK Destekleme
Mekanizmasına tabi olanların her biri tarafından iletim veya dağıtım sistemine verilen
elektrik enerjisi miktarı ile YEK listesindeki fiyatların çarpılması suretiyle,
enerjinin sisteme verildiği tarihteki Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz
alış kuru üzerinden Türk Lirası olarak hesaplanan bedellerin toplamını,
17. (Ek: R.G.: 8 Ocak 2011 / 27809) Ödeme
yükümlülüğü oranı: Tüketicilere
elektrik enerjisi satışı yapan tedarikçilerin ödemekle yükümlü olacağı tutarın
hesaplanmasında kullanılacak olan, her bir tedarikçinin tüketicilerine sattığı
elektrik enerjisi miktarının, bu tedarikçilerin tamamının tüketicilere sattığı
toplam elektrik enerjisi miktarına bölünmesi suretiyle hesaplanan oranı
ifade eder.
Yenilenebilir Enerji Kaynak Alanlarının Belirlenmesi, Korunması, Kullanılması ile Yenilenebilir Kaynaklardan Elde Edilen Elektrik Enerjisinin Belgelendirilmesi
Madde 4 - Bu Kanunun yürürlük tarihinden sonra kamu veya Hazine arazilerinde yenilenebilir enerji kaynak alanlarının kullanımını ve verimliliğini etkileyici imar planları düzenlenemez.
(Değişik: R.G.: 8 Ocak 2011 / 27809) Elektrik enerjisi üretimine yönelik yenilenebilir kaynak alanlarının ilgili kurum ve kuruluşların görüşü alınarak belirlenmesi, derecelendirilmesi, korunması ve kullanılmasına ilişkin usul ve esaslar yönetmelikle düzenlenir. Belirlenen yenilenebilir kaynak alanları imar planlarına resen işlenmek üzere Bakanlık tarafından ilgili mercilere bildirilir.
Madde 5 - Yenilenebilir enerji kaynaklarından üretilen elektrik enerjisinin iç piyasada ve uluslararası piyasalarda alım satımında kaynak türünün belirlenmesi ve takibi için üretim lisansı sahibi tüzel kişiye EPDK tarafından "Yenilenebilir Enerji Kaynak Belgesi" (YEK Belgesi) verilir.
YEK Belgesi ile ilgili usul ve esaslar yönetmelikle düzenlenir.
(Değişik: R.G.: 8
Ocak 2011 / 27809)
YEK Destekleme Mekanizması
Madde 6 - Bu Kanunun
yürürlüğe girdiği 18/5/2005 tarihinden 31/12/2015 tarihine kadar işletmeye
girmiş veya girecek YEK Destekleme Mekanizmasına tabi üretim lisansı sahipleri
için, bu Kanuna ekli I sayılı Cetvelde yer alan fiyatlar, on yıl süre ile
uygulanır. Ancak, arz güvenliği başta olmak üzere diğer gelişmeler
doğrultusunda 31/12/2015 tarihinden sonra işletmeye girecek olan YEK Belgeli
üretim tesisleri için bu Kanuna göre uygulanacak miktar, fiyat ve süreler ile
kaynaklar Cetveldeki fiyatları geçmemek üzere, Bakanlar Kurulu tarafından
belirlenir.
YEK Destekleme Mekanizmasına bir sonraki
takvim yılında tabi olmak isteyenler YEK Belgesi almak ve 31 Ekim tarihine
kadar EPDK’ya başvurmak zorundadır.
YEK Destekleme Mekanizmasında öngörülen
süreler; tesislerden işletmedekiler için işletmeye girdiği tarihten, henüz
işletmeye girmemiş olanlar için işletmeye girecekleri tarihten itibaren başlar.
YEK Destekleme Mekanizmasına tabi olanlar, uygulamaya dâhil oldukları yıl
içerisinde uygulamanın dışına çıkamaz.
YEK Destekleme Mekanizmasına tabi
olanların listesi ile bunlara ait tesislerin işletmeye giriş tarihlerine,
yıllık elektrik enerjisi üretim kapasitelerine ve yıllık üretim programına
ilişkin bilgiler, kaynak türlerine göre her yıl 30 Kasım tarihine kadar EPDK
tarafından yayımlanır.
Güneş enerjisine dayalı elektrik üretim
tesislerindeki aksamın sağlaması gereken standartlar ve denetimlerde
uygulanacak test yöntemleri ile birlikte, bu tesislerde ve hibrit
üretim tesislerinde üretilen elektrik enerjisi içerisindeki güneş enerjisine
dayalı üretim miktarlarının denetimine ilişkin usul ve esaslar EPDK’nın görüşü alınarak Bakanlık tarafından çıkarılacak
yönetmelikle belirlenir.
PMUM, her fatura dönemi için YEK toplam
bedelini ilan eder ve her bir tedarikçinin ödeme yükümlülüğü oranını belirler.
Ödeme yükümlülüğü oranının belirlenmesi sırasında, bu Kanun kapsamındaki
yenilenebilir enerji kaynaklarından üretilerek YEK Destekleme Mekanizmasına
tabi olmaksızın serbest piyasada satışı yapılan elektrik enerjisi miktarı bu
Kanun kapsamındaki hesaplamalara dâhil edilmez. Tüketicilere elektrik enerjisi
sağlayan her bir tedarikçinin ödemekle yükümlü olduğu tutar belirlenerek ilgili
tedarikçiye fatura edilir ve yapılan tahsilat YEK Destekleme Mekanizmasına tabi
tüzel kişilere payları oranında ödenir. Bu fıkra kapsamındaki PMUM dâhil
uygulamalara ilişkin usul ve esaslar, EPDK tarafından çıkarılacak yönetmelikte
düzenlenir.
Yenilenebilir enerji kaynaklarından
elektrik enerjisi üreten tesislerin lisanslarına derç edilecek yıllık üretim
miktarı, bu tesislerin kaynağına göre mevcut kurulu gücü ile üretebileceği
yıllık azami üretim miktarıdır. Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihte mevcut
olan lisanslar da ilgililerin müracaatı ile üç ay içinde bu doğrultuda tadil
edilir.
(Ek: R.G.: 8 Ocak 2011 / 27809)
Muafiyetli üretim
Madde 6/A – 4628 sayılı
Kanunun 3 üncü maddesinin üçüncü fıkrası kapsamında kurulacak yenilenebilir
enerji kaynaklarına dayalı üretim tesisleri için başvuru yapılması, izin
verilmesi, denetim yapılması ile teknik
ve mali usul ve esaslar, Bakanlık, İçişleri Bakanlığı ve DSİ’nin
görüşleri alınarak EPDK tarafından çıkartılacak bir yönetmelikle düzenlenir.
Hidroelektrik üretim tesisleri için su kullanım hakkının verilmesine, DSİ’nin ilgili taşra teşkilatının su rejimi açısından üretim
tesisinin yapımında sakınca bulunmadığına ve bağlantının yapılacağı dağıtım
şirketinden dağıtım sistemine bağlantı yapılabileceğine dair görüş alınmak
kaydıyla, tesisin kurulacağı yerdeki il özel idareleri yetkilidir.
Bu madde kapsamında yenilenebilir enerji
kaynaklarından elektrik enerjisi üreten gerçek ve tüzel kişiler; ihtiyaçlarının
üzerinde ürettikleri elektrik enerjisini dağıtım sistemine vermeleri halinde, I
sayılı Cetveldeki fiyatlardan on yıl süre ile faydalanabilir. Bu kapsamda
dağıtım sistemine verilen elektrik enerjisinin perakende satış lisansını haiz
ilgili dağıtım şirketi tarafından satın alınması zorunludur. İlgili şirketlerin
bu madde gereğince satın aldıkları elektrik enerjisi, söz konusu dağıtım
şirketlerce YEK Destekleme Mekanizması kapsamında üretilmiş ve sisteme verilmiş
kabul edilir.”
(Ek: R.G.: 8 Ocak 2011 / 27809)
Yerli ürün kullanımı
Madde 6/B – Lisans sahibi
tüzel kişilerin bu Kanun kapsamındaki yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı
ve 31/12/2015 tarihinden önce işletmeye giren üretim tesislerinde kullanılan
mekanik ve/veya elektro-mekanik aksamın yurt içinde imal edilmiş olması
halinde; bu tesislerde üretilerek iletim veya dağıtım sistemine verilen
elektrik enerjisi için, I sayılı Cetvelde belirtilen fiyatlara, üretim
tesisinin işletmeye giriş tarihinden itibaren beş yıl süreyle; bu Kanuna ekli
II sayılı Cetvelde belirtilen fiyatlar ilave edilir.
II sayılı Cetvelde yer alan yurt içinde
imalatın kapsamının tanımı, standartları, sertifikasyonu ve denetimi ile ilgili
usul ve esaslar, Bakanlık tarafından çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.
31/12/2015 tarihinden sonra işletmeye
girecek olan YEK Belgeli üretim tesisleri için yerli katkı ilavesine ilişkin
usul ve esaslar, Bakanlığın teklifi üzerine Bakanlar Kurulu tarafından
belirlenerek ilan edilir.”
(Ek: R.G.: 8 Ocak 2011 / 27809)
Diğer
uygulamalar
Madde 6/C – Bu Kanun kapsamındaki yenilenebilir enerji kaynaklarından
elektrik enerjisi üretimi yapmak üzere lisans alan tüzel kişiler, lisanslarında
belirlenen sahaların dışına çıkılmaması ve işletme anında sisteme verilen gücün
lisanslarında belirtilen kurulu gücü aşmaması kaydıyla ek kapasite
kurabilirler.
Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten
itibaren altı ay içerisinde, 31/12/2015 tarihine kadar
her yıl güneş enerjisine dayalı üretim tesislerinin bağlanabileceği trafo
merkezleri ve bağlantı kapasiteleri, E.İ.E. İdaresi’nin ve TEİAŞ’ın
teknik görüşleri alınarak Bakanlık tarafından belirlenir ve yayımlanır. 31/12/2015 tarihinden sonraki yıllara ait bağlantı
kapasiteleri ve trafo merkezleri, ilki 1/4/2014 tarihinde olmak üzere her yıl
Bakanlık tarafından belirlenir ve yayımlanır.
EPDK tarafından lisans başvuruları
değerlendirilirken bağlantı görüşünün oluşturulması aşamasında, bu Kanun
kapsamındaki yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı üretim tesislerine
öncelik tanınır.
Güneş enerjisine dayalı lisans
başvurularında standardına uygun ölçüm bulundurulması zorunludur. Güneş
enerjisine dayalı elektrik üretim tesisi kurulması için yapılan lisans
başvurularında, tesis sahasının malikinin lisans başvurusunda bulunması halinde
aynı sahaya başka başvuru yapılamaz. Aynı bölge ve/veya aynı trafo merkezi için
birden fazla başvurunun bulunması halinde, başvurular arasından ilan edilen
kapasite kadar sisteme bağlanacak olanı belirlemek için TEİAŞ tarafından bu
Kanunda belirlenen süreler boyunca uygulanmak üzere, I sayılı Cetvelde
öngörülen fiyatların eksiltilmesi usulü ile yarışma yapılır. Yarışma ile ilgili
usul ve esaslar Bakanlık, EPDK ve E.İ.E. İdaresi’nin görüşleri alınarak TEİAŞ
tarafından çıkarılacak yönetmelikte düzenlenir.
31/12/2013
tarihine kadar iletim sistemine bağlanacak YEK Belgeli güneş enerjisine dayalı
üretim tesislerinin toplam kurulu gücü 600 MW’dan
fazla olamaz. 31/12/2013 tarihinden sonra iletim
sistemine bağlanacak YEK Belgeli güneş enerjisine dayalı üretim tesislerinin
toplam kurulu gücünü belirlemeye Bakanlar Kurulu yetkilidir.
Bu Kanun kapsamındaki üretim tesisleri
ile elektrik üretim ve dağıtımı yapılan diğer tesislerin lisansı kapsamındaki
inceleme ve denetimi EPDK tarafından yapılır veya gerektiğinde masrafları
ilgililerine ait olmak üzere EPDK tarafından yetkilendirilecek denetim
şirketlerinden hizmet satın alınarak EPDK tarafından yaptırılabilir. Denetim
şirketleri ile ilgili uygulamaya ilişkin usul ve esaslar, Bakanlık görüşü
alınmak kaydıyla EPDK tarafından çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.
Madde 7 - Yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanarak sadece kendi ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla azami bin kilovatlık kurulu güce sahip izole elektrik üretim tesisi ve şebeke destekli elektrik üretim tesisi kuran gerçek ve tüzel kişilerden kesin projesi, planlaması, master planı, ön incelemesi veya ilk etüdü DSİ veya EİE tarafından hazırlanan projeler için hizmet bedelleri alınmaz.
Bu Kanun kapsamında;
a) Enerji üretim tesis yatırımları,
b) Kullanılacak elektro-mekanik sistemlerin yurt içinde imalat olarak temini,
c) Güneş pilleri ve odaklayıcılı üniteler kullanan elektrik üretim sistemleri kapsamındaki yapılacak AR-GE ve imalat yatırımları,
d) Biyokütle kaynaklarını kullanarak elektrik enerjisi veya yakıt üretimine yönelik AR-GE tesis yatırımları,
Bakanlar Kurulu kararı ile teşviklerden yararlandırılabilir.
Yeterli jeotermal kaynakların bulunduğu bölgelerdeki valilik ve belediyelerin sınırları içinde kalan yerleşim birimlerinin ısı enerjisi ihtiyaçlarını öncelikle jeotermal ve güneş termal kaynaklarından karşılamaları esastır.
(Ek: R.G.: 8 Ocak 2011 / 27809)
Milli park, tabiat parkı, tabiat anıtı
ile tabiatı koruma alanlarında, muhafaza ormanlarında, yaban hayatı geliştirme
sahalarında, özel çevre koruma bölgelerinde ilgili Bakanlığın, doğal sit
alanlarında ise ilgili koruma bölge kurulunun olumlu görüşü alınmak kaydıyla
yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı elektrik üretim tesislerinin
kurulmasına izin verilir.
(Ek: R.G.: 8 Ocak 2011 / 27809)
Bu Kanun kapsamındaki yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı elektrik enerjisi üretim tesisleri için 29/6/2001 tarihli ve 4706 sayılı Hazineye Ait Taşınmaz Malların Değerlendirilmesi ve Katma Değer Vergisi Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun ek 2 nci maddesi hükümleri uygulanmaz.
Madde 9 - Bakanlık, bu Kanunda belirtilen temel ilkelerin ve yükümlülüklerin uygulanması, yönlendirilmesi, izlenmesi, değerlendirilmesi ve alınacak tedbirlerin planlanmasında koordinasyonu sağlar.
Madde 10 - (Değişik: R.G.: 8 Ocak 2011 / 27809) Bu Kanunun 6 ve 6/A maddelerine
aykırı faaliyet gösterdiği tespit edilenler hakkında, 4628 sayılı Kanunun 11
inci maddesi hükümleri uygulanır.
Madde 11 - Bu Kanunun yürürlük tarihinden itibaren dört ay içerisinde, bu Kanunun 5 inci maddesine ilişkin yönetmelik EPDK tarafından, diğer yönetmelikler Bakanlık tarafından hazırlanarak yürürlüğe konulur.
Madde 12 - 18.12.1953 tarihli ve 6200 sayılı Devlet Su İşleri Umum Müdürlüğü Teşkilat ve Vazifeleri Hakkında Kanuna 20.2.2001 tarihli ve 4628 sayılı Kanunun 18 inci maddesi ile eklenen ek l inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
Ek Madde 1 - Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü tarafından inşa edilmiş, işletmeye alınmış ve işletmeye alınacak hidroelektrik santrallerinin enerji üretimiyle ilgili kısımları ve bunların mütemmim cüzleri olan taşınmazlar; yapım maliyetleri, işletmede bulundukları süre, bu tesisler tamamlandıktan sonra Kamu Ortaklığı Fonuna aktarılan geri ödemeler ile bu tesisler için Hazine Müsteşarlığı tarafından temin edilerek Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğüne tahsis edilen dış kaynaklı proje kredilerinden doğan malî yükümlülükler dikkate alınarak tespit edilecek bedeller üzerinden, herhangi bir ödeme yapılmaksızın Elektrik Üretim Anonim Şirketi Genel Müdürlüğüne devredilir. Bu tesisler için sağlanmış olan dış kredilerin enerji maksadına tekabül eden kısmına ilişkin olarak devir tarihini izleyen yıllarda Hazine Müsteşarlığı tarafından yapılacak ödemelerin Elektrik Üretim Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü tarafından üstlenilmesini teminen Hazine Müsteşarlığı ile Elektrik Üretim Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü arasında ikraz anlaşması yapılır.
Devre ilişkin usul ve esaslar; Enerji ve Tabiî Kaynaklar Bakanlığı ve Hazine Müsteşarlığı tarafından hazırlanacak ve Bakanlar Kurulu kararı ile yürürlüğe girecek bir yönetmelikle belirlenir.
Devir işlemleri her türlü vergi, resim ve harçtan muaftır.
Madde 13 - 4.12.1984 tarihli ve 3096 sayılı Kanunun Kamulaştırma başlıklı 11 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
Madde 11. - Görevli şirketlerin yapacağı üretim, iletim ve dağıtım tesislerinin onaylanmış tatbikat projelerine göre, kamulaştırma ihtiyacı ortaya çıktığında; rezervuarlı tesisler hariç kamulaştırma bedeli görevli şirket tarafından ödenmek kaydıyla Enerji ve Tabiî Kaynaklar Bakanlığınca 4650 sayılı Kanun hükümlerine göre yapılır. Rezervuarlı tesislerin kamulaştırma bedelleri ilgili Bakanlığın bütçesine konulacak ödenek marifetiyle Hazine tarafından ödenir.
Bu madde ile değiştirilen hüküm 3096 sayılı Kanun kapsamında sözleşmesi imzalanmış ancak işletmeye geçmemiş olan projelere uygulanır.
Geçici Madde 1 - 4628 sayılı Elektrik Piyasası Kanunu kapsamında tanımlanan mevcut sözleşmeler arasında yer alan ve bu Kanun kapsamındaki yenilenebilir enerji kaynaklarından üretim yapacak olan işletmeye girmemiş yap-işlet-devret modeli kapsamındaki tüzel kişiler, mevcut sözleşmelerinden doğan haklarından feragat etmek şartıyla, bu Kanun kapsamındaki uygulamalardan yararlanırlar. EPDK tarafından bu projelere üretim lisansı verilir.
Geçici Madde 2 - Perakende satış lisansı sahibi kamu dağıtım şirketleri Bakanlık ve EPDK'nın mevcut mevzuatı ve uygulamaları dışında, bu Kanunun 6 ncı maddesi kapsamındaki alım yükümlülüklerinden 1.1.2007 tarihine kadar muaftır. Ancak bu Kanunun yürürlük tarihinden sonra kendilerine müracaat eden YEK belgeli üretim lisansı sahibi tüzel kişilerle alım yükümlülüğü 1.1.2007 tarihinden geçerli olacak elektrik satış anlaşmalarını yaparlar.
Geçici Madde 3 - Bu Kanunun 6 ncı maddesinde belirtilen projeksiyon, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren üç ay içerisinde Bakanlık tarafından yayımlanır. Ancak bu projeksiyon, Kanunun yürürlük tarihinden önce EPDK tarafından üretim lisansları verilmiş projeleri ve geçici 1 inci maddede tanımlanan mevcut sözleşmeli projelerden bu Kanun kapsamında üretim lisansı alacak olan projeleri de kapsar.
Geçici Madde 4 - Mevcut sözleşmeleri çerçevesinde faaliyet gösteren ve DSİ katılım payları tarife yoluyla TETAŞ tarafından ödenen işletmedeki Yap-İşlet-Devret modeli hidroelektrik santrallerin sözleşmelerinde ABD Doları cinsinden yer alan DSİ enerji katılım payları, sözleşmede yer aldığı miktarda ödeme tarihindeki Merkez Bankası döviz kuru üzerinden her işletme yılının sonunda DSİ'ye ödenir.
4628 sayılı Kanun kapsamında kurulmuş veya kurulacak olan hidroelektrik santrallar için belirlenecek ve Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğüne ödenecek olan enerji hissesi katılım payının hesabında esas alınacak ortak tesis bedeli, TEFE ile su kullanım anlaşmasının yapıldığı tarihe getirilmiş olan ihaleye esas ilk keşif bedelinin % 30’undan fazlasını geçemez. Proje ile ilgili kamulaştırmalar için yapılmış ve yapılacak olan ödemelerin TEFE ile su kullanım anlaşması tarihine getirilmiş bedelinin enerji hissesine düşen miktarının tamamı şirket tarafından ödenir.
(Ek: R.G.: 8 Ocak
2011 / 27809)
Geçici Madde 5 – Bu Kanunun 6,
6/A, 6/B ve 6/C maddelerinde çıkarılması öngörülen yönetmelikler, bu maddenin
yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 3 ay içerisinde yayımlanır. YEK Destekleme
Mekanizmasına 2011 yılında tabi olmak isteyenler, YEK Belgesi almak ve 6, 6/A,
6/B ve 6/C maddelerinde çıkarılması öngörülen yönetmeliklerin yayımlanmasını
takip eden 1 ay içerisinde EPDK’ya başvurmak
zorundadır. YEK Destekleme Mekanizmasına 2011 yılında tabi olanların listesi,
başvuruların alınmasını takip eden 1 ay içerisinde EPDK tarafından yayımlanır.”
Madde 14 - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde 15 - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.